Er werkt iets niet

In het menu hieronder vind je veelgestelde vragen en antwoorden over het kopen van inlogcode(s) en de werking van de GPI. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Download het voorbeeldbestand en voer daar de kandidaten in. Zorg dat je de velden 'Voorletters', 'Voornaam', 'Tussenvoegsel', 'Achternaam', 'Geboortedatum' en 'Email' niet wijzigt. Lukt het nog niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via support@explainsafe.nl en voeg het CSV-bestand bij. Noem hierbij ook de foutmelding die je krijgt en vermeld het e-mailadres van het GPI-bedrijfsaccount.

Als je een GPI-instructie hebt gedaan, wordt de voortgang hiervan één week opgeslagen, of totdat er een nieuwe instructiepoging gedaan wordt. Wanneer de instructie is opgeslagen, dan kun je na de GPI-netwerktest klikken op de oranje knop 'Hervat de GPI waar je gebleven was'. Na deze week, kun je de GPI-instructie niet meer hervatten. Zat je binnen de termijn van een week maar is je instructievoortgang niet opgeslagen? Dan komt dit door een ontbrekende, trage of instabiele internetverbinding. Zorg bij een nieuwe poging dat je de GPI (bij voorkeur) met netwerksnelheid 'Goed' maakt. Je hebt verbinding als het netwerksymbool links naast de resterende tijd groen is. Is deze rood, dan is de verbinding weggevallen.

Klik op de link in de uitnodigingsmail.

Kom je in een accountformulier? Pas/vul je gegevens waar nodig aan. Verzin zelf een wachtwoord en klik daarna op ‘Maak account aan’. Log daarna in met jouw e-mailadres en het wachtwoord dat je zojuist gekozen hebt.

Kom je na het klikken op de uitnodigingslink in het scherm waar je kunt kiezen tussen inloggen en account aanmaken? Kies dan voor inloggen. Weet je je wachtwoord niet? Klik dan op wachtwoord vergeten en vul het emailadres in waarop je de uitnodigingslink hebt ontvangen. Of vraag een eenmalige link aan om direct in te loggen. Volg de instructies in de e-mail die je krijgt.

Mijn overzicht
Als je ingelogd bent als kandidaat, kom je op de pagina ‘Mijn overzicht’. Hier start je de GPI door te klikken op de oranje knop ‘GPI Starten’.

Zie je de oranje knop met ‘GPI Starten’ niet?
- Mogelijk ben je ingelogd op een ander e-mailadres dan het e-mailadres waarop je werkgever je heeft uitgenodigd. Vraag bij je werkgever na welk e-mailadres van jou bij hem in het bedrijfsaccount staat. Voor jou geldt dat je met precies dat e-mailadres moet inloggen.
- Als er ‘verlopen’ naast de GPI staat, dan betekent dat het langer dan 30 dagen heeft geduurd voordat je op de link in de uitnodigingsmail hebt geklikt. De uitnodiging is inmiddels verlopen en je werkgever heeft de inlogcode weer teruggekregen. Informeer of je werkgever je opnieuw uit kan nodigen.

Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice via ons contactformulier op https://gpi.explainsafe.nl/nl/contact en vermeld hierbij je vraag. Vermeld hierin ook het emailadres waarop je de uitnodigingsmail hebt gekregen.

Controleer eerst of je actieve inlogcodes hebt. Ga naar ‘Overig’ en ‘Inlogcodes’. Staat er bij ‘Aantal inlogcodes GPI’ 0? Koop dan één of meerdere inlogcodes door op de knop ‘Ga naar de webshop’ te klikken en hier de stappen te doorlopen. Inlogcodes die je gelijk via Creditcard of iDeal betaalt, worden gebruikelijk binnen 5 minuten bijgeschreven. Bij inlogcodes die je op rekening bestelt, kan het tot 48 uur (op werkdagen) duren voordat deze worden bijgeschreven.

Lukt het niet inlogcodes te kopen omdat er bedrijfsgegevens missen?
1. Log in en kies het bedrijfsprofiel door op 'Bedrijf' te klikken.
2. Bovenin zie je het kopje ‘Overig’. Klik hierop en vervolgens op ‘Bedrijfsgegevens’.
3. Hier kun je gegevens aanvullen. Controleer ook of 'land' en ‘factuurland’ zijn ingevuld.
4. Klik op opslaan en controleer of er geen vakjes rood zijn. Zijn er vakjes rood? Vul deze in en klik weer op opslaan.
5. Ga naar ‘Overig’ en vervolgens ‘Inlogcodes’.
6. Klik op ‘Ga naar de webshop’.
Hierna kun je wel inlogcodes kopen en zal je de melding niet meer krijgen.

In meer dan 95% van de situaties helpt het om deze tips te volgen als je problemen ervaart bij afname van de instructie (bijvoorbeeld: de ‘ga verder’-knop wordt niet actief, of de video’s lopen herhaaldelijk vast). Als jij, als kandidaat, de GPI wilt volgen en problemen ervaart, dan raden we aan de eerder genoemde tips door te nemen. Dat helpt jou het snelste weer op weg!

Toch kan het gebeuren dat je als kandidaat beperkt bent tot één specifiek apparaat of netwerk en je hierbinnen meer wilt weten over de vereisten, of dat je als werkgever benieuwd bent naar de compatibiliteit van de werklaptops of -tablets met de GPI. In dat geval is het aan te raden hieronder verder te lezen en deze uitgebreidere adviezen door te nemen.

Geen Internet Explorer: Let op dat Internet Explorer niet wordt ondersteund. Dit komt doordat deze browser verouderd is en niet meer actief wordt bijgewerkt door Microsoft. Gebruik een andere internetbrowser.

Up-to-date internetbrowser: Zorg ervoor dat je een recente versie van een moderne internetbrowser gebruikt, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Microsoft Edge en Samsung Internet.

Minimale downloadsnelheid: Zorg ervoor dat je internetverbinding een minimale downloadsnelheid heeft van 20 Mbps (megabits per seconde). Een snellere internetverbinding (40 Mbps) zal ervoor zorgen dat je zonder vertragingen kunt genieten van onze diensten en content.

Zorg voor een stabiele verbinding: Stabiliteit in het netwerk is ook van belang. Dit kunnen we helaas niet testen in de netwerktest. We raden aan de GPI niet lopend door diverse kamers te maken, maar op één plek met voldoende bereik. Soms kun je nog steeds problemen ondervinden, zelfs als je de GPI op één plek maakt, vanwege uiteenlopende zaken, zoals een storing door andere WiFi-signalen op hetzelfde kanaal, of door te veel intensieve gebruikers op één netwerk.

Als dit mogelijk het probleem veroorzaakt, raden we je aan te wisselen van netwerk. Zat je bijvoorbeeld op de wifi van het werk? Wissel dan naar het mobiele netwerk of probeer het op de wifi/kabel thuis.

Up-to-date besturingssysteem: Zorg ervoor dat je apparaten draaien op een actueel en ondersteund besturingssysteem. Het gebruik van verouderde besturingssystemen kan resulteren in prestatieproblemen en beveiligingslekken. Zorg ervoor dat je regelmatig updates installeert om je systeem optimaal te houden.

Schakel potentieel conflictveroorzakende plugins en extensies uit: Om een optimale gebruikerservaring te waarborgen, dienen potentieel storende of conflictveroorzakende browser-plugins of -extensies te worden vermeden. Deze plugins kunnen, doordat ze van invloed zijn op het netwerkverkeer of doordat ze constant informatie uitlezen op een website, de functionaliteit van onze webpagina's negatief beïnvloeden en de algehele prestaties verstoren. Als je gebruik maakt van een incognitomodus, dan worden plugins en extensies automatisch uitgeschakeld.

Netwerkbeveiliging op het werk: Soms heeft IT bepaalde netwerkbeveiliging ingesteld, die de uitwisseling van benodigde gegevens voor het laden en gebruiken van onze website belemmeren. Zo zou Vimeo geblokkeerd kunnen worden door de firewall, of kan er tegengehouden worden dat onze website informatie ophaalt of een video afgekeken is of niet.

Bepaalde VPN-verbindingen: In sommige situaties kunnen VPN-verbindingen voor problemen zorgen. Bijvoorbeeld VPN’s die traag zijn, waardoor er problemen optreden met het laden van grote webpagina’s, of IPv6 only VPN’s die kunnen botsen met de functionaliteiten op de website van de GPI.

Zorg voor voldoende werkgeheugen (RAM): Te weinig RAM kan problemen veroorzaken, zoals crashes bij veel openstaande apps en tabbladen. Zorg voor voldoende RAM om de prestaties te optimaliseren.

Als je nog vragen hebt of technische ondersteuning nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze afdeling Customer Support. We helpen je graag verder!

Controleer dan eerst de instellingen van je internetbrowser. Google Chrome gebruikt een standaard vertaalmogelijkheid en die staat waarschijnlijk ingeschakeld. Dit veroorzaakt vaak incorrecte teksten. Hier zie je hoe je dit kan controleren: https://support.google.com/chrome/answer/173424